Beszámoló a Scrathmeccs versenyről

Beszámoló a Scrathmeccs versenyről 2017-ben a második alkalommal került megrendezésre a ScratchMeccs.

A versenyen 12-16 év közötti lányok 3 fős csapatokban készíthették el és küldhették be Scratch-ben készült pályaművüket. A verseny célja, hogy a hogy az informatika világa iránt érdeklődő lányok kipróbálhassák magukat egy kreatív, alkotó versenyen nem csak mint programozók, de mint grafikai és zenei területen alkotók is.

A programozóverseny fő szervezői a Skool, non-profit szervezete és az Eötvös Loránd Tudományegyetem Informatika Kara.

Az idei rendezvény megszervezését a Facebook mellett az Európai Innovációs és Technológiai Intézet (EIT), a Visegrádi Alap, a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság, valamint a Csodák Palotája is támogatta. 2017-ben a Visegrádi Alap közreműködésének köszönhetően Lengyelországban és Szlovákiában is megrendezhették a ScratchMeccset, hogy a régióban még több lány fedezheti fel a Scratchben és a kreatív alkotásban rejlő lehetőségeket.

A második fordulónak és az utána következő díjkiosztónak április 1-én az ELTE Informatika Kara adott otthont. A délelőtt folyamán a legjobb 10 csapat mutathatta be pályaműve mellett azt is, hogyan készítették el azt.

Amíg a zsűri visszavonult, a lányok többek között Cseh Gabriellával, a Facebook kelet-közép-európai szabályozási vezetőjével beszélgethettek a női szerepekről a TECh vállalatok esetében.

A fődíjat a Palacsinták nevű csapat vihette el „Menekülés a Marsról” című szabadulójátékukkal, melyet a zsűri „ötletes és jól megvalósított, logikai fejtörőkre épülő játék”-nak értékelt.

A második helyezett díját az NJSZT Közoktatási Szakosztálya adta át a Hackergirls csapatának, akik a görög mitológia alapjaira helyezett, „legjobb design” -nal rendelkező játékot készítették el.

A harmadik helyezett Scratch On csapat a CSOPA belépőit vehette át. Munkájuk inkább animációs film, kisebb játékokkal tarkítva.

Természetesen a többi csapat munkája is – hiszen bejutottak a második fordulóba - érdekes, új megoldásokat és rengeteg munkát tartalmazott. A pályaművek az előző évhez hasonlóan hamarosan elérhetővé vállnak a Scratch oldal Scratchmeccs stúdiójában.

Gratulálunk minden csapatnak a munkájukhoz!

2017.04.04.