Lányok Napja 2020 - szerezz egy felejthetetlen informatikai élményt!

Lányok Napja 2020 - szerezz egy felejthetetlen informatikai élményt!
10/01

2020. október 01.

online

10/01

2020. október 01. -

online


Számon tartod a technikai újításokat? Csatlakozz és szerezz egy felejthetetlen informatikai élményt!  Megmutatjuk Neked, hogy hogyan lehet érvényesülni az informatika területén lányként! 

Az ELTE Informatikai Kar ismét szeretettel várja – ezúttal egy on-line rendezvény keretében - a szakma iránt érdeklődőket a Lányok Napjára, ahol bemutatjuk, milyen izgalmas és kreatív feladatok várnak a jövő informatikusira, és miért érdemes lányként ezt a pályát választani.

Programjaink során megismerheted karunkat, találkozhatsz nálunk tanuló és oktató lányokkal. Részt vehetsz egy informatikai kvíz játékon, ügyességi játékot programozhatsz, majd az EIT Digital budapesti irodájának interaktív innovációs játékán részese lehetsz egy izgalmas közösségi élménynek, amelynek segítségével megértheted, hogyan lehet egy egyszerű problémafelvetésből olyan ötletet kidolgozni, amellyel akár első startupodat is megalakíthatod.

PROGRAM

8:30-8:40           Megnyitó 
8:40-9:00           Informatikus, kutató, pedagógus, művész? - Pluhár Zsuzsa és Tóth Melinda
9:00-9:30           Tech-lányok és nők (Kahoot! kvíz)
9:30-10:30         Fall Guys ügyességi játék programozása a Scratch-ben
10:30-11:00       szünet
11:00-13:00       Légy egy napra startupper!
 
PROGRAMJAINKRÓL BŐVEBBEN
  • Informatikus, kutató, pedagógus, művész? - Pluhár Zsuzsa és Tóth Melinda

Pluhár Zsuzsa egyetemi docens (ELTE IK, Média- és Oktatásinformatikai Tanszék); Informatikus, kutató, pedagógus, művész? Nem kell választanod - lehetsz mind egyszerre. Az informatika oktatása, az oktatási módszertanok kutatása olyan kihívásokat állít nap mint nap eléd, melyektől színesebb lesz az életed. Itt nem süppedsz bele a mindennapokba, nem kell egy dologra specializálódnod: dolgozhatsz robotokkal és emberekkel, alkothatsz kommunikációt, oktatást támogató alkalmazásokat vagy akár új problémákat, feladatokat vethetsz fel.  Átadhatod tudásod, melyet nap mint nap neked is meg kell újítanod az informatika világának gyors fejlődése miatt. Az informatika, egyéb tudományterületekkel való kapcsolatai miatt nem zár be egy szűkített világba - légy nyitott és kreatív, azaz informatika tanár!

Tóth Melinda egyetemi adjunktus (ELTE IK Programozási Nyelvek és Fordítóprogramok Tanszék); Hogyan lesz egy programtervező matematikusból doktori hallgató, Tudományos Diákkör vezető, ipari K+F projektek vezetője és ipari-akadémiai együttműködések központjának igazgatója? Az akadémiai élet nem csak kötelező beadandókról szól, hanem izgalmas, kihívásokkal teli kutatási feladatokról is, melyet még az ipar is hasznosít. Az IK-n nem csak tanórák várnak Rád, alapozd meg a jövődet Nálunk!

  • Tech-lányok és nők (Szlávi Anna)

Tudjátok, ki volt az első programozó a világon? Ki fektette le a Google keresőjének alapjait? Vagy kinek köszönhetjük az online randizás, pl. a Tinder, ötletét? Nem? Akkor annyit elárulunk, hogy hozzátok hasonlóan ők mind nők. Gyertek és fedezzétek fel az informatika és a technológia világának női sikersztorijait! Találjatok új példaképet ma, hogy ti legyetek az új példaképek holnap! A programot a Kahoot! segítségével bonyolítjuk le, így érdemes előre regisztrálnod a Kahoot! honlapján: https://kahoot.com/.

  • Fall Guys ügyességi játék programozása a Scratch-ben (Bernát Péter)

Készítsd el a hetekben megjelent és felkapott Fall Guys ügyességi játék kétszemélyes változatát a Scratch-ben! A Scratch alapjainak az ismerete előnyt jelent, de teljesen kezdőként is sikerülni fog! Ha még nem Scratch-eztél, érdemes előre regisztrálnod a Scratch honlapján: scratch.mit.edu.

  • Légy egy napra startupper! - az EIT Digital budapesti irodájának interaktív innovációs játéka (Málnay Barnabás)

Vegyél te is részt az EIT Digital budapesti irodájának interaktív innovációs játékán, amely a lányok napja alkalmából különleges köntösbe bújik. Sokan úgy tartják, hogy az informatika, az infokommunikáció, a kódolás, az innováció a startupperek világa nem lányoknak való, de mi bebizonyítjuk neked, hogy ez nem igaz! A közel két órás kötetlen játék során segítő hallgatóinkkal és doktoranduszainkkal egy csapatban fedezheted fel az infokommunikációt(ICT).  Részese lehetsz egy közösségi élménynek, amelynek segítségével megértheted, hogyan lehet egy egyszerű problémafelvetésből olyan ötletet kidolgozni, amellyel akár első startupodat is megalakíthatod. A játék során betekintést nyerhetsz az informatika oktatás legújabb irányába, ahol az informatikusokat már nem csak programozni tanítják. Ma már a hallgatóink képzésének a része az is, hogy megismerik, hogyan kell egy ötletet megvalósítani, mi kell egy sikeres fejlesztői csapat összeállításához, egy startup elindításához, hogyan lehet valakiből a vállalat első számú embere, CEO (chief executive officer) – és ez a kifejezés ma már nem csak férfiakat takar. Egyszóval megmutatunk néhány dolgot, ami nélkülözhetetlen az innovációhoz és a sikeres vállalkozáshoz.


Az on-line eseményen való részvételhez a MS Teams alkalmazás (https://teams.microsoft.com), valamint a Kahoot! (https://kahoot.com/) és a Scratch honlapján (https://scratch.mit.edu) való előzetes regisztráció szükséges.


Informatikai tudás a programunkhoz nem szükséges, csak magadat, lelkes osztálytársnőidet és barátnőidet, a kreativitásodat és a jókedvedet kell elhoznod!

A programra a Lányok napja rendezvénysorozat oldalán lehet jelentkezni: http://lanyoknapja.hu